[AUDIO] Ambient
Moderator: SPIDIvonMARDER
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 mar 2013 23:14
[AUDIO] Ambient
Znalazłem jakieś 4 nieskompresowane pliki muzyczne z czasów, kiedy próbowałem się bawić w tworzenie ambientów. Są dość podstawowe, ale myślę, że nadawałaby się do Thiefa
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 4894
- Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Kontakt:
Re: Muzyka bliska Thiefowi
Może wydzielę to jako osobny temat i przesunę do działu z twórczością? Fajne to, szkoda że tak mało
Re: Muzyka bliska Thiefowi
Kradnę 1-3 Jak podpisać autora w ew. FM?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 mar 2013 23:14
Re: Muzyka bliska Thiefowi
Nie musisz, ale jeśli chcesz, to nick z forum jest ok
- Hattori
- Młotodzierżca
- Posty: 938
- Rejestracja: 18 lis 2011 16:40
- Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
- Kontakt:
Re: Muzyka bliska Thiefowi
Naprawdę brzmi to fajnie, TricksieThiefsie. Gdybyś je jakoś nazwał, to mógłbym je kiedyś zamieścić w swoich Music Compilations, gdybyś chciał. Konwersją na mp3 już bym się sam zajął
I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów.
I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów.
Re: Muzyka bliska Thiefowi
Podpinam się pod pytanie. Interesuje mnie w szczególności jak osiągnąć taki ambient z 1 utworu.Hattori pisze: I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów.
Re: [AUDIO] Ambient
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- TricksieThiefsie
- Mechanista
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 mar 2013 23:14
Re: [AUDIO] Ambient
Metoda jest prosta, używam tego programu: http://hypermammut.sourceforge.net/paulstretch/
Rozciąga w czasie plik muzyczny który tam wrzucacie, co jest pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia prostego ambientu. Jest oczywiście różnica jeśli rozciągniecie plik 10x i 100x, zależy co chcecie osiągnąć. Bardziej dynamiczny ambient trwa krócej.
Potem już zostaje bawienie się w opcjach w zakładce "Process". Jest troszkę kombinowania, ale w tym pozytywnym sensie, jako, że każda opcja wpływa na brzmienie, więc wam pozostawiam zrozumienie jak to działa. To wszystko jest proste, wystarczy przesuwać suwaki i klikać w okienka aż w końcu ogarniecie jaki to ma wpływ na całokształt. Jedyny widoczny minus to waga plików po modyfikacji, ale to pewnie łatwo można skompresować, nie wiem tylko jak dokładnie bo bardzo dawno się nie bawiłem z audio i już nie pamiętam wiele rzeczy. Jeśli ktoś mnie może wyręczyć tutaj, byłoby fajnie.
Jeszcze dorzucę przykład "przed" i "po". bell1 to zwykły dźwięk a bell2 jest zmodyfikowany przez program.
Ogólnie to wszystko ma znaczny potencjał jeśli ktoś naprawdę zna się w obróbce audio i potrafi modyfikować, sklejać rzeczy albo lepiej, komponować własną muzykę, zawsze można się nauczyć, teraz najlepsza pora Sam program jest dobry w tym sensie, że można stworzyć fajne brzmienie bez żadnego wysiłku w zasadzie, ale to tylko początek.
Rozciąga w czasie plik muzyczny który tam wrzucacie, co jest pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia prostego ambientu. Jest oczywiście różnica jeśli rozciągniecie plik 10x i 100x, zależy co chcecie osiągnąć. Bardziej dynamiczny ambient trwa krócej.
Potem już zostaje bawienie się w opcjach w zakładce "Process". Jest troszkę kombinowania, ale w tym pozytywnym sensie, jako, że każda opcja wpływa na brzmienie, więc wam pozostawiam zrozumienie jak to działa. To wszystko jest proste, wystarczy przesuwać suwaki i klikać w okienka aż w końcu ogarniecie jaki to ma wpływ na całokształt. Jedyny widoczny minus to waga plików po modyfikacji, ale to pewnie łatwo można skompresować, nie wiem tylko jak dokładnie bo bardzo dawno się nie bawiłem z audio i już nie pamiętam wiele rzeczy. Jeśli ktoś mnie może wyręczyć tutaj, byłoby fajnie.
Jeszcze dorzucę przykład "przed" i "po". bell1 to zwykły dźwięk a bell2 jest zmodyfikowany przez program.
Ogólnie to wszystko ma znaczny potencjał jeśli ktoś naprawdę zna się w obróbce audio i potrafi modyfikować, sklejać rzeczy albo lepiej, komponować własną muzykę, zawsze można się nauczyć, teraz najlepsza pora Sam program jest dobry w tym sensie, że można stworzyć fajne brzmienie bez żadnego wysiłku w zasadzie, ale to tylko początek.
- Hattori
- Młotodzierżca
- Posty: 938
- Rejestracja: 18 lis 2011 16:40
- Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
- Kontakt:
Re: [AUDIO] Ambient
Dzięki wielkie
Ten przykładowy "bell2" jest zarąbisty! Dodać do niego jeszcze kilka kanałów dźwięku i mamy ambient pod (fan)misję z Młotodzierżcami.
Ten przykładowy "bell2" jest zarąbisty! Dodać do niego jeszcze kilka kanałów dźwięku i mamy ambient pod (fan)misję z Młotodzierżcami.
Re: [AUDIO] Ambient
Ja mam odrobine inne metody Nie lubię gdy mój ambient jest "skażony" przez inne utworki Owszem warto wykorzystywać naturalne dźwięki, czy to nagrane osobiście, czy pobrane z sieci na wolnej licencji. Ale warto też zainteresować się tym jak powstają "surowe" ambienty.
Poniższy przykład stworzyłem w programie Audacity za pomocą następujących kroków:
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... urrick.mp3
Warto pobawić się innymi dźwiękami bazowymi z menu "Generuj", lub użyć jakiegoś realnego dźwięku jako bazę. Przy użyciu tych samych kroków i dodaniu ew. innych, można osiągnąć całkiem bogate, zróżnicowane dźwięki
Poniższy przykład stworzyłem w programie Audacity za pomocą następujących kroków:
- Generuj > Ton (by wygenerować dźwięk bazowy)
- Efekt > Fazer (by nadać surowemu dźwięku wibrację)
- Efekt > Paulstrech (rozciągając w czasie, nadając odpowiednią barwę)
- Efekt > Zmień wysokość (na odpowiednio niższą)
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... urrick.mp3
Warto pobawić się innymi dźwiękami bazowymi z menu "Generuj", lub użyć jakiegoś realnego dźwięku jako bazę. Przy użyciu tych samych kroków i dodaniu ew. innych, można osiągnąć całkiem bogate, zróżnicowane dźwięki
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 4894
- Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Kontakt:
Re: [AUDIO] Ambient
Czy ktoś z Was chciałby podjąć się (chyba) prostego wyzwania i stworzyć kilka ambientów z Thiefa? Coś takiego jak to:
Ale dłuższego.
Z góry przepraszam, jeśli to głupie pytanie i wymagam od kogoś tytanicznej pracy. Nie wiem, co czynię
Ale dłuższego.
Z góry przepraszam, jeśli to głupie pytanie i wymagam od kogoś tytanicznej pracy. Nie wiem, co czynię
Re: [AUDIO] Ambient
Może trochę Problem w tym, co rozumiesz przez "coś dłuższego"Z góry przepraszam, jeśli to głupie pytanie i wymagam od kogoś tytanicznej pracy. Nie wiem, co czynię
Generalnie... Dzięki SPIDI! Udało się odkryć coś ciekawego
Ale na początek - zapodane przez ciebie źródło, ale w dłuższej wersji. Do tego celu oczywiście użyłem wspomnianego przeze mnie Paulstretch:
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... 20long.mp3
Najbardziej tu podoba mi się efekt rozciągnięcia gwizdania strażnika ale nic poza tym. Ambient jest bardzo nużący i męczący.
Dlatego też poeksperymentowałem. Tutaj prawie to samo, ale w wersji "maw of chaos" (Podciągnięta wysokość dźwięku o 50%):
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... 0chaos.mp3
W mojej ocenie przyjemniejsze w odbiorze i nadające się na jakieś gniazda paszczogennych bestii Ciekawe, że kroki strażnika w tej wersji brzmią jak dźwięki pająka z Thiefa.
A tu najciekawszy efekt:
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... achine.mp3
"Zmiksowałem" cały dźwięk z podanego przez ciebie nagrania i dodałem Fazer. Dzięki temu powstał dość ciekawy dźwięk pracującej maszyny.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: [AUDIO] Ambient
No, patrz... A ja myślałam, że chodzi o nagranie poszczególnych fragmentów muzycznych z rozgrywki. Niestety byłam kilka dni bez słuchawek, więc nawet nie zgłaszałam chęci spróbowania .
Re: [AUDIO] Ambient
Owe fragmenty są dostępne w plikach gry. Łatwo wydobyć je w formie surowej.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 4894
- Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Kontakt:
Re: [AUDIO] Ambient
Nie ma deadline'u, zachęcam każdego do dadania czegoś od siebiedarkonia pisze:No, patrz... A ja myślałam, że chodzi o nagranie poszczególnych fragmentów muzycznych z rozgrywki. Niestety byłam kilka dni bez słuchawek, więc nawet nie zgłaszałam chęci spróbowania .
Strasznie fajnie to brzmi. Przesłuchałem póki co dość pobieżnie, ale chyba chodziło właśnie o to W wolnej chwili przesłucham dokładnie i opiszę wrażenia.Marzec
Re: [AUDIO] Ambient
http://www.mediafire.com/file/ynl2wpw4m ... t.zip/file
Macie tu jakiś mój stary crap. Myślałam, że dawno tego już nie mam na żadnym dysku
Macie tu jakiś mój stary crap. Myślałam, że dawno tego już nie mam na żadnym dysku