FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Moderator: peter_spy
FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Hej,
Kiedyś na tym forum wywiązała się pewna dyskusja:
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=6466
I tak po niecałych dwóch latach, mamy z Konradem (Marzec) przyjemność zaprezentować pierwsze owoce tamtej dyskusji. Więcej na TTLG:
https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=150962
TLDR: Wzięliśmy się za stworzenie nowego edytora do fanmisji - FM Editor, który ma spełniać nowoczesne standardy edytorów do gier. Idea jest taka, żeby skrócić proces tworzenia fanmisji, uczynić go bardziej przyjemnym, mniej frustrującym i po prostu, żeby przedłużyć żywotność naszej ulubionej serii gier.
Teaser:
Z czasem będziemy zamieszczali więcej update'ów i informacji na temat projektu.
UAKTUALNIENIA:
Z notatnika dewelopera:
Odcinek #1:
Kiedyś na tym forum wywiązała się pewna dyskusja:
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=6466
I tak po niecałych dwóch latach, mamy z Konradem (Marzec) przyjemność zaprezentować pierwsze owoce tamtej dyskusji. Więcej na TTLG:
https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=150962
TLDR: Wzięliśmy się za stworzenie nowego edytora do fanmisji - FM Editor, który ma spełniać nowoczesne standardy edytorów do gier. Idea jest taka, żeby skrócić proces tworzenia fanmisji, uczynić go bardziej przyjemnym, mniej frustrującym i po prostu, żeby przedłużyć żywotność naszej ulubionej serii gier.
Teaser:
Z czasem będziemy zamieszczali więcej update'ów i informacji na temat projektu.
UAKTUALNIENIA:
Z notatnika dewelopera:
Odcinek #1:
Ostatnio zmieniony 21 mar 2021 00:46 przez Juliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Opad szczęki panowie, tona fantastycznej roboty! Wygląda jak bardzo nowoczesny edytor. Coś podobnego przydałoby się również DarkRadiantowi.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Hej, dzięki.
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy...
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Gratulacje, operacje na bruszach wyglądają rewelacyjnie !!!!!!!
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Właśnie miałem spytać czy testujecie interfejs i ogólnie rozumiany UX na jakiejś grupce, bo development tak kompleksowego rozwiązania bez feedbacku może się potem skończyć sporym refactoringiem. Ale skoro czerpiecie z najlepszych przykładów to powinno być dobrzeJuliusz pisze:Hej, dzięki.
No, sporo pracy zostało już włożone. Jeszcze więcej przed nami, ale zaczyna to już nabierać rumieńców.
Edytor będzie trzymał standardy z innych aplikacji 3D - Maya, 3dsmax czy Unity i inne tego typu edytory.
DarkRadiant nie jest zły z tego co pamiętam. Pewnie z niego też coś ukradniemy...
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Jasne, ale na beta-testy przyjdzie jeszcze pora. Zapisy jeszcze nie są otwarte, ale z góry dzięki za zgłoszenie swojej osoby! :D
Główna w tym zasługa Marca - póki co, on dłubie w środowisku 3D.Gratulacje, operacje na bruszach wyglądają rewelacyjnie !!!!!!!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Śmieszki śmieszkami, ale jakiegoś czasu tym się właśnie zajmuję (aktualnie co prawda 100% test automation, ale mam też doświadczenie jako manual, z UXów też nieco liznąłem). Jakby brakowało rąk do feedbacku to chętnie się podzielę wiedząJuliusz pisze:Jasne, ale na beta-testy przyjdzie jeszcze pora. Zapisy jeszcze nie są otwarte, ale z góry dzięki za zgłoszenie swojej osoby! :D
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Taki input będzie niezwykle cenny! Zanotowano To co napisał Juliusz to konkretne plany. Bez bety nie będziemy chcieli robić pierwszego release'a.Judith pisze: Śmieszki śmieszkami, ale jakiegoś czasu tym się właśnie zajmuję (aktualnie co prawda 100% test automation, ale mam też doświadczenie jako manual, z UXów też nieco liznąłem). Jakby brakowało rąk do feedbacku to chętnie się podzielę wiedzą
Dzięki wszystkim za pozytywny odzew
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Jestem powalony na łopatki Waszą robotą Panowie... I dziękuję za ten wymierny przyczynek do kolejnych generacji map, a w konsekwencji do utrzymania Tej Gry przy życiu. Super!
If Jupiter and Saturn meet,
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
What a cop of mummy wheat!
The sword's a cross; thereon He died:
On breast of Mars the goddess sighed.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dzięki, page Jestem przekonany, że kiedyś DromEd może stanowić problem w kwestii życia sceny fanmisji. Nie sądzę aby ten moment nastąpił szybko. Mamy wciąż relatywnie sporo twórców, którzy pamiętają jeszcze czasy samego pojawienia się DromEda. Problem głównie dotyczy nowych osób, które po prostu DromEda nie mogą przetrawić. Zestarzał się, a dziś przyzwyczajeni już jesteśmy do tego, że tego typu programy powinny dużo więcej rzeczy zrobić za nas. Nie mówiąc o większej gamie funkcjonalności. Dla starych wyjadaczy "droma", chcemy aby FMEditor był DromEdem 2.0, a więc wciąż będzie kopiował niektóre rozwiązania poprzednika i szanował przyzwyczajenia znawców dromcia.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dla wszystkich zainteresowanych projektem - poniżej znajdziecie link do pierwszego update'a deweloperskiego autorstwa Konrada (tudzież Marca, jak kto woli)
Pojawiło się kilka nowych wypieków, kilka kolejnych siedzi w piecu, niegotowych do konsumpcji jeszcze. A te gotowe zostały dogłębnie zaprezentowane. W każdym razie zapach przyrządzanych potraw się w kuchni unosi, bo ciągle coś tam w garach wrze...
Zapraszamy do oglądnięcia:
Pojawiło się kilka nowych wypieków, kilka kolejnych siedzi w piecu, niegotowych do konsumpcji jeszcze. A te gotowe zostały dogłębnie zaprezentowane. W każdym razie zapach przyrządzanych potraw się w kuchni unosi, bo ciągle coś tam w garach wrze...
Zapraszamy do oglądnięcia:
► Pokaż Spoiler
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Wygląda bardzo konkretnie, naprawd szacun, że rzuciliście się na taki projekt. Widać tonę włożonej roboty. Kiedy widok z teksturami?
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dzięki!
Widok z teksturami to na pewno jeden z najważniejszych elementów i pewnie weźmiemy się za niego niedługo. ("Niedługo" w skali czasu hobbystycznego projektu, oczywiście... ).
Na poziomie biblioteki (backendu) WorldRep odczytujemy, w ramach testów napisałem też kiedyś importer do Mayi. Trochę zabawy jednak będzie z wyświetlaniem lightmap...
Widok z teksturami to na pewno jeden z najważniejszych elementów i pewnie weźmiemy się za niego niedługo. ("Niedługo" w skali czasu hobbystycznego projektu, oczywiście... ).
Na poziomie biblioteki (backendu) WorldRep odczytujemy, w ramach testów napisałem też kiedyś importer do Mayi. Trochę zabawy jednak będzie z wyświetlaniem lightmap...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Niedługo, niedługo.
Na pewno bliżej niż dalej, gdyż dokańczam teraz rysowanie brushy i powiązane z tym aspekty. Jednym z nich jest ustawianie tekstur na ścianach. Gdy to już będzie w miarę działać, fajnie będzie potem te tekstury móc wyświetlać do podglądu. Tak więc, wzięcie się za to powinno być wcześniej niż później.
Na pewno bliżej niż dalej, gdyż dokańczam teraz rysowanie brushy i powiązane z tym aspekty. Jednym z nich jest ustawianie tekstur na ścianach. Gdy to już będzie w miarę działać, fajnie będzie potem te tekstury móc wyświetlać do podglądu. Tak więc, wzięcie się za to powinno być wcześniej niż później.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja