FAQ - Problemy Techniczne

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2327
Rejestracja: 12 lis 2007 13:15
Lokalizacja: Deutschland

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

TMA MMP zawiera ThiefPathcer w wersji beta. Od pewnego czasu dostępny jest T2Fix: https://www.ttlg.com/forums/showthread. ... 7a974f481a. Zdjąłęm więc stare paczki.

Zainstaluj TMA, później T2Fix. A ustawienia, które mogą Ci pomóc znajdują się w innym pliku, cam_ext.cfg. Linie:

Kod: Zaznacz cały

; display refresh synchronization mode (in "single_display_mode"), default is 3 which means enabled
; in-game and in menu screens. To disable synch, set mode 0.
; NOTE: certain graphics driver settings may override synch behavior of the game
; NOTE2: synch support in windowed mode with "use_d3d_display", may depend on Windows version and settings
;vsync_mode 0
; for displays with really high refresh rates (like 120 Hz) the game might be running too fast,
; try following mode to make the game update every second display refresh (if supported by the card/driver)
;vsync_mode 7
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2327
Rejestracja: 12 lis 2007 13:15
Lokalizacja: Deutschland

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

Wracając do moich zmian w pliku cam_ext.cfg w starej paczce MMP do TMA. Są to jedynie:

Kod: Zaznacz cały

; enable software (ie. shader) based gamma and color processing (improves quality at the expense of performance,
; and also enables in-game gamma to be applied in windowed mode)
d3d_disp_sw_cc

; optional saturation setting when "d3d_disp_sw_cc" is enabled, 0 is black and white, 1 is normal color
; (does not affect menu screens)
d3d_disp_sw_cc_sat 0.55

; optional color filter when "d3d_disp_sw_cc", RGB values are between 0 and 1, default is "1 1 1" (white)
; (does not affect menu screens)
;d3d_disp_sw_cc_rgbfilter 1 0.7 0.3


; enable postprocessing (bloom)
postprocess 1

; bloom intensity factor, default is 5
bloomscale 5

; bloom/"glow" radius defined as percentage of the screen's diagonal, default is 2 (the larger values
; require more GPU processing)
bloom_range 2

; bloom saturation, 0 completely desaturated, 1 is fully colored, default is 0.7
bloom_saturation 0.5

; min value required (for R, G and B) in order for a pixel to be included in bloom processing, default is 0.6
; (with a low value a lot of surfaces will glow, with a high value only the really bright surfaces will glow)
; for SS2 you might want to consider increasing this slightly, as the game is generally brighter
bloom_threshold 0.5
Oryginalne:

Kod: Zaznacz cały

; enable software (ie. shader) based gamma and color processing (improves quality at the expense of performance,
; and also enables in-game gamma to be applied in windowed mode)
;d3d_disp_sw_cc

; optional saturation setting when "d3d_disp_sw_cc" is enabled, 0 is black and white, 1 is normal color
; (does not affect menu screens)
;d3d_disp_sw_cc_sat 0.25

; optional color filter when "d3d_disp_sw_cc", RGB values are between 0 and 1, default is "1 1 1" (white)
; (does not affect menu screens)
;d3d_disp_sw_cc_rgbfilter 1 0.7 0.3


; enable postprocessing (bloom)
;postprocess 1

; bloom intensity factor, default is 5
;bloomscale 5

; bloom/"glow" radius defined as percentage of the screen's diagonal, default is 2 (the larger values
; require more GPU processing)
;bloom_range 2

; bloom saturation, 0 completely desaturated, 1 is fully colored, default is 0.7
;bloom_saturation 0.7

; min value required (for R, G and B) in order for a pixel to be included in bloom processing, default is 0.6
; (with a low value a lot of surfaces will glow, with a high value only the really bright surfaces will glow)
; for SS2 you might want to consider increasing this slightly, as the game is generally brighter
;bloom_threshold 0.7
Efekt rozmycia i mniejsze nasycenie barw. Nic poza tym.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Tharna
Ożywieniec
Posty: 119
Rejestracja: 04 mar 2014 20:14
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Tharna »

W moim pliku było domyślnie to, co podałeś w pierwszym kodzie. Zamieniłam na to co podałeś niżej.
Mysz reaguje już normalnie, ale za to obraz mi pociemniał i za nic nie daje się rozjaśnić, nawet w ustawieniach monitora :)
Która linia decyduje o ustawieniach jasności?
.............
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4894
Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Bardzo bym kogoś poprosił o przypomnienie: jaki plik i jak trzeba zmodyfikować, aby Thief przy odpalaniu otwierał najpierw !FM selector :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2631
Rejestracja: 04 sty 2004 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Juliusz »

Kod: Zaznacz cały

cam_mod.ini
Usuń średnik przed opcją `fm`.
; always start the FM Selector (if one is present)
fm
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4894
Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A no tak. Dzięki za przypomnienie! Proponuję dopisać tę poradę do pierwszego postu.
Obrazek
fakk3
Bełkotliwiec
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2007 14:07

Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: fakk3 »

Czy ktoś może pomóc w ustawieniu polskich znaków w Thief Gold po zainstalowaniu tfixa w wersji 1.27? Wszystkie książki i listy mają pogubione polskie znaki. Próbowałem na wersji polskiej antologii i spolszczonej wersji steam.
fakk3
Bełkotliwiec
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2007 14:07

Re: Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: fakk3 »

Ostatecznie sam sobie pomogłem, a dokładnie osoba ze steam udostępniająca spolszczenie zrobiła poprawkę do tfixa 1.27. Jakby ktoś miał ten sam problem, co ja to rozwiązanie jest tutaj:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1620531649
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4894
Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Dzięki za info! Może komuś się przydać. Tymczasowo przyklejam temat, gdyż może ktoś go kiedyś wpisze do jakiegoś FAQ.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2327
Rejestracja: 12 lis 2007 13:15
Lokalizacja: Deutschland

Re: Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: Mixthoor »

Rozwiązanie jest banalne i nie trzeba ściągać packzi ważącej ponad 700MB. Wystarczy usunąć plik book.crf, który dodaje patch TFIX lub nadpisać go np. plikiem books.crf z Thiefa Antologii, plikiem books.crf z paczki MMP. Przy tworzeniu MMP miałem ten sam problem. Moim zdaniem, temat można odpiąć.

PS.
Przygotuję i udostępnię paczki z polskimi plikami z Antologii i z MMP, ważące kilkanaście KB.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 34
Rejestracja: 22 cze 2009 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Maciek »

Witam,mam pewien problem z uruchomieniem Thiefa 2 z najnowszą paczką Mixthora.Nie jest to problem zapewne samej paczki,a Thief2Fix.Od razu powiem,że paczka tekstur necro i Thief2Fix ver.1.27b działały normalnie i tego do tej pory używałem.Od Thief2Fix ver.1.27c gra przy uruchomieniu pierwszej misji wywala do pulpitu z podwójnym błędem.Przy obecnym Thief2Fix ver.1.27d dzieje się tak samo.Zatem nie było dla mnie zaskoczeniem,że najnowsza paczka Mixthora także wywala mi grę w tym samym momencie,w ten sam sposób.

Thiefa 1 i Thiefa 2 (a także fanmisje) odpalam sobie na retro kompie z Win Xp,który utrzymuje przy życiu.


Pierwszy błąd: instrukcja spod "0x26cea6be" odwołuje się do pamięci pod adresem "0x00000000".Pamięć nie może być read.

Drugi błąd: W aplikacji wystąpił wyjątek unknown software exception (0x0000015) pod adresem 0x26c49631.


Wie ktoś może co się zmieniło w najnowszej wersji Thief2Fix,co może powodować tego typu problemy?Może ktoś zna proste rozwiązanie?

Nie mam tego kłopotu z uruchamianiem kilku innych starszych gier,zainstalowanych na tym kompie.Bardzo mi to nie doskwiera,ostatecznie mogę grać z Thief2Fixem ver.1.27b i teksturami necro,ale chętnie bym zerknął na nową paczkę Mixthora (z Thief 1 i najnowszą paczką żadnych problemów nie ma) :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2327
Rejestracja: 12 lis 2007 13:15
Lokalizacja: Deutschland

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

1) Opisz krok po korku, co zainstalowałeś i co zrobiłeś z paczką MMP TMA Necro?
2) Jaką masz wersję Thief Metal Age? Z jakiego portalu / gazety / serwisu / źródła masz grę?
3) Dlaczego nie uruchamiasz gry pod Win7/Win8/Win10?

FAQ z MMP:
W jaki sposób zainstalować daną paczkę?
Thief - The Metal Age
1) Zainstaluj grę.
2) Zawartość paczki MMP przenieś / rozpakuj do katalogu głównego gry.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 34
Rejestracja: 22 cze 2009 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Maciek »

1.Zainstalowałem czystą grę.Do folderu z zainstalowaną grą wrzuciłem po prostu zawartość twojej paczki i to wszystko.Żadnego pliku jeszcze nie edytowałem,nigdy tak nie robię dopóki nie odpalę gry.Tutaj tylko ustawiłem w menu gry rozdzielczość,sterowanie i odpaliłem pierwszą misję.Gra wywala się w momencie jej odpalenia (po filmiku i kliknięciu "dalej").

2.Polska wersja Thief Antologia na płycie z "kolekcji klasyki".

3.Posiadam laptop z win7,jednak jeśli mogę to gram w takie gry jak Thief 1 i 2 (+ fanmisje) na starszym kompie.Wiem,że może ciężko uwierzyć,ale do czasu ukazania się Thief2Fix ver.1.27c wszystko działało bez żadnych błędów. :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2327
Rejestracja: 12 lis 2007 13:15
Lokalizacja: Deutschland

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

Dziwne... Mam rozne wersje TG/TMA (Antologia, GOG, Steam, TopSecret) i na kazdej funkcjonuje bez problemow. Mam tylko Win10...
Wczoraj zainstalowalem TMA z Antologii i skopiowalem cala zawartosc MMP TMA do TMA. Wyszystko dziala.

*

A jesli zainstalujesz TFIX v1.27d na czystym Thief-e? Bez MMP. Czy misja sie uruchamia?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 34
Rejestracja: 22 cze 2009 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Maciek »

Nie.Zainstalowanie na czystym Thief 2 ,T2fixa v.1.27d (tym razem bez paczki necro i niczego innego),daje ten sam skutek.

Spróbuję potem przeinstalować directX,biblioteki net framework i visual c++ ,bo coś mi mówi że tego typu błędy mogą mieć jakieś powiązanie.

Gdybym tylko wiedział co dodano do Thief2fix v.1.27c i 1.27d (a czego nie było w ver.1.27b) to byłbym bliżej prawdy :)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4894
Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No dobra...

Chciałem sobie zrobić update do 1.22, ale na TTLG zgubili linki, tj. prowadzą donikąd.

No to mam 1.9, Thief 2 ze Steama. Chodzi mi w 99% jak ta lala.

Zatem spróbowałem zainstalować T2X (serio! Nie grałem jeszcze!), ale znowu mi się wysypało. Dokładnie. Nigdy nie przeszedłem T2X, bo nigdy mi nie działało.

Co teraz?

Najpierw zainstalowałem w proponwoanym miejscu, jak osobna gra. Nie był to dobry pomysł:
https://sta.sh/0mwp89yj0vp


No to zainstalowałem w folderze z T2, jak pan bóg przykazał. Musiałem się siłować z antywirem, bo kodeki mu się nie spodobały.
https://sta.sh/01k8v5m0pkfs

Cofnąłem z kwarantanny, chyba wszystko ok. Ale jak klikałem, to w ogóle NIC się nie działo. Nie rozpoczynał się nowy proces.

Zatem odpaliłem nie ze skrótu ikony, ale z plików gry. I:
https://sta.sh/020ato9m879m


To ja już nie wiem...
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 899
Rejestracja: 29 lip 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: raven4444 »

Mordo, wywal to co masz z czyszczeniem ręcznym katalogu thiefa aby nic nie zostało. Sciągnij od nowa T2, wrzuć paczkę Mixową do niego i zobacz czy działa. Później zainstaluj t2x do thiefa 2 bo to musi tak być i nie jesteś w stanie tego przeskoczyć przez to jak t2x jest uruchamiane. Wrzuć spolszczenie t2x i uruchamiaj t2x przez odpowiedni launcher czy to oryginał czy spolszczenie.
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 442
Rejestracja: 08 mar 2013 23:14

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: TricksieThiefsie »

Mam dziwny problem, który wziął się znikąd. Chciałem sobie odświeżyć klasyka "The Broken Triad", odpaliłem go wczoraj na 5 minut, ale zmęczony byłem więc zostawiłem na inny czas. Dzisiaj wczytuję zapis, nie gra muzyka która nam normalnie towarzyszy podczas przemierzania ulic. Restartuję misję, nie mam tej początkowej iluzji z młotem, od razu mam normalnie ulice (chociaż gra ten złowrogi ambient). Odinstalowuję misję przez FMsel (używam go od odpalania misji), instaluję jeszcze raz i problem wciąż tam. Niby mogę przeinstalować całego Thiefa 2, ale to trochę męczące, bo pamiętam, że musiałem jakieś skrypty doinstalowywać, zmieniać coś w configu, no ogólnie mówiąc pierdolić się, żeby to wszystko jakoś działało.

Ale nawet pomijając to, bardziej kieruję pytanie "dlaczego z dnia na dzień takie rzeczy się dzieją". Może jest to już jakiś znany problem i chciałbym tego uniknąć w przyszłości. Oczywiście nic na komputerze nie instalowałem w tym czasie.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4894
Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Nie wiem, czy w przypadku Thiefa to możliwe, ale czy masz grę ze Steama, która mogła się zaktualizować w międzyczasie?

Druga opcja, która przychodzi do głowy laikowi jak mi, to aktualizacja Windowsa, nawet dziejąca się w tle.
Obrazek
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 442
Rejestracja: 08 mar 2013 23:14

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: TricksieThiefsie »

Wersja GoGowa, a aktualizacje mam wyłączone ;) Pewnie po prostu się spsuła misja, a fmsel może nie odinstalowuje tego tak do końca jak trzeba, albo nawet Thief 2 ogólnie się spuł. No nic, pora przeinstalować wszystko.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4894
Rejestracja: 29 sty 2008 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ole!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
ODPOWIEDZ